Home » Het pop-up arsenaal van MTC Baits
Karper Nieuws

Het pop-up arsenaal van MTC Baits

In het voorgaande artikel benoemden we al even, dat MTC Baits een bedrijf is waar de klanten maar al te graag blijven hangen. De service en de kwaliteit is een belangrijk onderdeel binnen MTC. MTC Baits is voor en door vissers ontwikkeld. Door de daarbij horende ervaring en kennis die dit met zich meebrengt, weten ze precies wat een karpervisser nodig heeft en spelen ze hierop in. Kwaliteit is de basis.

Pop-ups.. Keuzestress!

MTC Baits heeft, zoals de titel van dit artikel al verklapt, een heel arsenaal aan pop-ups. Er zijn drie categorieën: De Hi-Visual pop-ups, de Limited Edition pop-ups en de Natural pop-ups. Alle drie hebben ze voordelen en eigenschappen waardoor ze bijzonder zijn, ten opzichte van de andere soorten.

Je kent het vast: het correct uitbalanceren van je pop-up. Wat een gedoe! Hij moet er niet voor zorgen dat je aaspresentatie plat op de bodem ligt, maar je wil ook niet je complete rig de lucht in trekken. MTC Baits heeft ervoor gezorgd dat alle pop-ups die zij verkopen, voldoende drijfvermogen hebben. Niet te veel en niet te weinig, maar ‘gewoon goed’.

Daarnaast zijn alle pop-ups vormvast, waardoor ze niet hun vorm verliezen, wanneer ze gedurende en langere periode in het water liggen. Ze zitten boordevol attractoren en triggers, die langzaam, maar gestaag ontsnappen. Stuit de karper tegen het einde van je sessie pas op jouw haakaas? Dan is het attractieve van de pop-up nog steeds niet verloren gegaan.

De Hi-Visual- en Limited Edition pop-ups

Deze twee categorieën hebben een gemeenschappelijke noemer: De kleur. Zowel de Hi-Visual pop-ups als de Limited Edition pop-ups bestaan uit een reeks felgekleurde pop-ups. Geel, oranje, rood, wit, roze, paars.. Keuze genoeg.

De Hi-Visuals zijn qua geur afgestemd op het aanbod in boilies. Deze felgekleurde pop-ups zijn, net als de Limited Edition pop-ups, ontwikkeld om de karper een visuele prikkel te bieden. Dit maakt dat ze bijvoorbeeld aan een ronnie- of chodrig het verschil kunnen maken en de karper hiermee prikkelen om voor de bijl te gaan. Ook bij een simpele snowman, werpen de pop-ups stuk voor stuk hun vruchten af.

De Limited Edition pop-ups variëren constant. Wel zijn het steeds klassieke smaken, waar MTC een unieke eigen draai aan heeft gegeven. Een korte tijd geleden, zijn de nieuwe smaken naar buiten gebracht: Squid & Octopus(Rood), Big Banana(Wit) en Fresh Water Mussel(Pastel roze).

De Natural Pop-ups

Met de Natural Pop-ups zorg je ervoor, dat je pop-up op visueel vlak en qua ingrediënten weinig verschilt van jouw boilie. Deze pop-ups zien er namelijk niet alleen uit zoals een boilie, maar ze zijn ook qua ingrediënten bijna identiek aan een boilie. Zoals MTC benoemt op hun website: Match the hatch. Er zijn zes smaken binnen de Natural pop-ups: Sweet ScopeX, Ester & Cream, Triple R Garlic, Kr1ll, Monster Crab Elite en de Response Red.

Wanneer je de bijhorende Natural pop-up gebruikt, matcht je boilie dus enorm met je pop-up. Het valt minder op voor de vis, maar je behoudt op deze wijze wel het effect van een pop-up, namelijk het drijfvermogen.

Perfect voor als de vis al is gewend aan jouw aas, bijvoorbeeld doordat je hebt voorgevoerd. Veel vissers vissen het liefst met hetgeen waarmee ze hebben gevoerd.

Over de auteur

Redactie Only Fishing

Reageer

Klik hier om een reactie te plaatsen